Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Vill hitta nästa stjärna – med lappar på stan

Publicerad: 12 november 2015, 12:43

Fusion vill bland annat rekrytera från CP+B.

Tror du att mediefolk bara rekryteras digitalt idag? Då har du fel. Göteborgsbyrån Fusion Experience ska hitta sina tre nya medarbetare via lappar på lyktstolpar och i trappuppgångar.


”Det här är alltså en jobbannons. Vad vi söker kanske du undrar? En mycket relevant fråga utan ett jättebra svar. För den här tjänsten är kravlistan inte prio ett. Vi är öppna för en massa möjligheter och du kanske inte ens kan sammanfattas med en exakt titel.”

Så inleds den upplevelsebaserade kommunikationsbyrån Fusion Experiences rekryteringsannons. Under onsdagen valde byrån att annonsera ut jakten på nya medarbetare på stan i Göteborg. Lapparna sattes upp runt om i staden och i portarna hos andra reklambyråer. Lapparna är klassiskt utformade med kontaktinformation som man kan dra bort i nederkant.

– Det kan vara laddat att gå från en byrå till en annan. Vi ville, med glimten i ögat, ta bort tabun, säger Carin Hesselroth, partner och projektledare på Fusion, i en kommentar.

– Genom att placera ut jobbannonser på ställen där en massa personer passerar hoppas vi kunna skapa på-riktigt-känslan som är så viktig för oss, säger Jesper Svensson, vd på Fusion.

Fusion grundades under 2014 och sitter tillsammans med göteborgsbyråerna Change the agency och Valentin & Byhr. Fusion har i dagsläget åtta anställda.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.