Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Vill man, så KAN man

Publicerad: 29 maj 2012, 10:45

Per Harrysson, vd för KAN.

Kommunikationsbyrån KAN i Malmö ökade omsättningen och mer än fördubblade vinsten 2011. – Vår största barriär för att växa ytterligare är att få tag på fler bra medarbetare, säger vd:n Per Harrysson till Sydsvenskan.


Omsättningen var strax under 40 miljoner kronor – 31 procent högre än 2010. Resultatet före skatt Även resultatet före skatt gick framåt. Siffrorna för 2011 visar en ökning med 3,4 miljoner kronor till 8,5 miljoner kronor. Det är en förbättring med 67 procent från året innan, skriver Sydsvenskan.

– Att vinsten ökat så mycket beror på att vi rör oss mot mer strategiska uppdrag samtidigt som vi håller kvar fokus på produktion och leveranssäkerhet, säger Per Harrysson till Sydsvenskan.

Han tror att den positiva utvecklingen kommer att fortsätta för byrån som grundades 2005 och har runt 50 medarbetare.

Bland kunderna finns stora bolag med skånsk anknytning, som Alfa Laval, Sony Mobile och Nestlé. Nyligen vann KAN Malmö Stads upphandling för stadens turistsajt, malmotown.com.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.