Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Vinproducent i samarbete med smyckesdesigner

Publicerad: 7 juni 2013, 07:29

Vinproducenten Laroche vill hitta ett nytt uttryck för sina viner genom ett samarbete med smyckesdesignern Maria Nilsdotter. Resultatet – en earpiece, en ring och ett armband där Maria Nilsdotters mystiska värld möter klassiskt franskt vinmakeri. Kollektionen lanserades i begränsad upplaga 1 juni.


Marknadsavdelningen på PrimeWine Sweden, företaget som importerar Laroches viner till Sverige, står för såväl idé som utförande av konceptet. Under året rullas resultatet av samarbetet ut i form av events, reklam och pr.

– Samarbetet syftar till att stärka Laroche mot en för varumärket viktig kvinnlig målgrupp. Genom smyckeskollektionen vill vi lyfta fram Laroche kärnvärden; en mycket modern men ändå tidlös elegans som vilar på historia och ett gediget hantverk. Just dessa kärnvärden återfinns även inom Maria Nilsdotters design, säger Peter Dennbrink, marknadschef PrimeWine Sweden.

Earpiecen har inspiration från Laroche ekologiskt odlade vinrankor. Smycket är i silver med två  små diamanter som symboliserar Chardonnaydruvan. Ringen och armbandet är i brons med detaljer i silver.

Här kommer inspirationen från Laroche vinkällare och dess vintunnor, som samsas med spindelvävsklädda flaskor från 70-talet. Maria Nilsdotter besökte Laroche anrika franska vingård i början av 2013 för att hämta inspiration till kollektionen.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.