Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Volvo lyfter fram sommarens deltagare i Vasaloppet

Publicerad: 4 Augusti 2016, 07:38

Ur teaserfilmen.

Foto: Volvo/Relevent

Aktiveringen ”Volvospåret” i vintras resulterade i 40 000 hyllningsfilmer. Nu lyfts deltagarna fram även under Vasaloppets sommarvecka.


Ämnen i artikeln:

We Are MoreVolvoVolvo CarsPR-kampanjReleventKampanjPR-strategi

I september i fjol stod det klart att Volvo skulle bli huvudsponsor för Vasaloppet 2016. Inför årets Vasaloppsvecka genomfördes flera aktiveringar, bland annat Volvospåret, där åkarna fick glida in i ett separat spår med låten ”Made of”. Åkarna filmades under målgången i spåret – något som resulterade i 40 000 filmer.

Nu är det dags igen. Vasaloppets sommarveckor kör igång den 12 augusti, först med två dagars cyklan, sen med löploppet Ultravasan den 20 augusti. Även denna gång hyllas deltagarna med målfilm som de kan dela i sociala medier. Filmerna är nu längre än i vintras, då Instagram nu tillåter 60 sekunders film.

Byrå är Relevent, som är en del av We are more-familjen i Göteborg.

– Vår idé hämtar kraften ur deltagarnas förberedelser inför loppet, prestationen under loppet och deras subjektiva upplevelse där och då. Volvo vill hylla deras insats. Det gör vi genom Volvospåret. Filmen blir ett minne att vara stolt över som också kan spridas till familj och vänner som inte är på plats, säger Therese Weibull, projektledare och konceptansvarig för uppdraget på Relevent Communication, i en kommentar.

Arbetsgrupp:
Johan Gronowitz, kundansvarig
Therése Weibull, konceptansvarig projektledare
Daniel Fröcklin, art director
Arijana Krnjic, designer/arkitekt
Birgitta Lotzman, projektledare
Charlotte Löfgren, final art
Moa Gunke, produktionsledare
Daniel Eriksson, producent

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.