Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Weber Shandwick tappar Nationalarenan

Publicerad: 8 mars 2012, 09:59

Swedbank Arena bryter med Weber Shandwick.

Foto: Pressbild.

McCann-ägda pr-byrån Weber Shandwick tappar prestigeuppdraget Swedbank Arena – den nya Nationalarenan i Solna – som ska stå klar i höst.


McCann, som ska byta namn och knytas närmare reklambyrån McCann Stockholm (tidigare Storåkers), har tappat Swedbank Arena. Avtalet sades upp vid årsskiftet.

–      Det stämmer. Vi jobbar med arenan fram till sista mars. Tråkigt så klart, vi har haft ett väldigt bra samarbete, säger Weber Shandwicks vd Christina Saliba som inte vill gå in på hur betydande uppdraget varit.

– Vi pratar inte externt om storleken på våra kunder.

Men enligt vad Resume.se erfar är det en betydande kund i nivå med hamburgarkedjan Max.

Resume.se har sökt Swedbank Arenas kommunikationschef Malin Sparf Rydberg.

McCann särredovisar inte Weber Shandwicks resultat, men byrån gick med vinst i fjol och har en omsättning på uppskattningsvis 15-17 miljoner kronor och ett tiotal anställda.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.