Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Weber Shandwicks kreativa chef slutar

Publicerad: 7 Mars 2012, 09:54

Johan Romin lämnar Weber Shandwick.

Johan Romin, medierådgivare och kreativ chef på McCann-ägda pr-byrån Weber Shandwick, slutar. Byrån, som inom kort byter namn, tappade nyligen byråchefen Markus Lindblad.


Ämnen i artikeln:

Christina SalibaMcCann StockholmMcCannWeber ShandwickStoråkers

Johan Romin lämnar Weber Shandwick för att starta egna bolaget Tapster Media där han ska kombinera produktion och pr. Johan Romin har ett förflutet som journalist och TV-producent i 20 år och har bland annat arbetat på TV4 Nyhetsmorgon, SVT:s Rapport och TV3 Direkt.

Tapster Media ska "leverera helhetslösningar inom film, video, TV-format och text i kombination med ett tydligt PR-tänk redan i produktionsfasen".

Johan Romin är den senaste i raden som lämnar Weber Shandwick. Nyligen slutade byråchefen Markus Lindblad för att gå till egna verksamheten Sirius.

I fjol tappade byrån även projektledaren Anna Olsson till Grayling, copywritern Tobias Rydergren till Testfakta där han är chefredaktör samt PA-chefen Henrik Sjöholm och plannern Elias Notini till Sjöholm & Notini. Samtliga av dessa har ersatts.

Weber Shandwick särredovisar inte sitt resultat, men byrån gick med vinst i fjol och har en omsättning på uppskattningsvis 15-17 miljoner kronor och ett tiotal anställda.

I fredags rapporterade Resume.se att Weber Shandwick, liksom systerbyrån Storåkers byter namn. Storåkers heter numera McCann Stockholm. Vad Weber Shandwick ska heta är ännu inte officiellt. Byrån ska integreras mer med McCann Stockholm.

– Johan blir en underleverantör till oss och det är inga hard feelings. Det är inga konstigheter. Efter en kort tid på Weber Shandwick väljer Johan att starta eget. Kul att vi kan vara en plantskola för entreprenörer i branschen, säger Weber Shandwicks vd Christina Saliba som är i Dubai för juryuppdrag i kommunikationstävlingen Dubai Lynx.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.