Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Wenderfalck utmanar reklambyråerna

Publicerad: 2 september 2008, 13:35

PR-byrån Wenderfalck kommer inom de närmaste veckorna att starta ett nytt affärsområde inriktat på lifestyle. Tanken är att konkurrera med byråer som Star, Jung och Patriksson. Men det handlar i grunden om att ta initiativet från reklambyråerna.


Stefan Hyttfors.

– Vårt nya erbjudande är ett direkt alternativ till reklam när det gäller att lansera en ny produkt. Vi märker att efterfrågan ökar kraftigt från våra kunder. Det ger mer pang för pengen än vad reklam ger vid en produktlansering, säger Stefan Hyttfors, kreativ chef på Wenderfalck.

Till det nya affärsområdet har Wenderfalck rekryterat Linn Petrén och Emma Lundskog. Båda kommer från konkurrenten Star PR. Med från start finns Wenderfalcks kunder Nokia, Unilever och Leaf.
– Vi ska se till att de nya produkterna når rätt bloggare, hamnar i rätt magasin och jobba med ambassadörer.

Wenderfalck startade 2006 av Stefan Hyttfors, Daniel Uvell och Fredrik Jerresand. Alla kom då från Prime. I fjol omsatte byrån 11 miljoner och siktar i år på att nå 14 miljoner.
– Vi växer med ett par medarbetare i halvåret. Nu återstår och se hur snabbt Lifestyle kommer att växa, men det är stark efterfrågan just nu.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.