Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Wenderfalck växer

Publicerad: 9 juni 2009, 14:10

Mitt i lågkonjunkturen satsar pr-byrån Wenderfalck på att växa. Under våren har personalstyrkan ökat från 10 till 14.


Ämnen i artikeln:

Stefan HyttforsWenderfalck

Wenderfalcks nyförvärv: Helena Skarle Sandhagen, projektledare (från Cohn & Wolfe); Hillevi Thor, projektledare (från Geelmuyden Kiese); Tor Löwkrantz, produktionsledare (Anställd efter praktik) och Viktor Persson, interaktiv ad (från reklambyrå i Sydney)

– Det är en kombination av att våra befintliga uppdrag växer och att vi fått in nya uppdrag. Det som också är en förändring under krisen är att vi inte bara anlitas för pr-aktiviteter, utan får tillgång till marknadsbudgeten på ett annat sätt när mediebudgeten krymper.

Wenderfalck kan se tillbaka mot ett 2008 där omsättningen ökade med 20 procent till 13 miljoner kronor. Vinsten på 1,5 miljoner innebar dock en lite sämre marginal än året tidigare.
– Vi investerar nu och vill växa. Så länge vi håller oss på över 10 procent vill vi fortsätta och anställa.

Hur blir det under sommarmånaderna?
– Vi stänger inget, utan har flera kampanjer som vi kommer att jobba med under sommaren.

Under första kvartalet i år ökade omsättningen med 15 procent och fyra nya medarbetare har anställts.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Stefan HyttforsWenderfalck

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.