Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Wenderfalck vinner Estrella

Publicerad: 30 Oktober 2013, 08:28

Wenderfalckkvartetten Fredrik Jerresand, Linn Jacobsson, Emma Lundskog, Petter Rudwall

Chips- och snackstillverkaren Estrella och pr-byrån Wenderfalck påbörjar ett långsiktigt samarbete. Efter en pitch med flera byråer inblandande föll valet av byråpartner på Wenderfalck.


Ämnen i artikeln:

EstrellaWenderfalck

Uppdraget för Wenderfalck blir att hjälpa Estrella att nå ut till sina
prioriterade målgrupper genom både traditionella och digitala medier.

– Vi var helt överens om att vi vill jobba tillsammans med Wenderfalck. Deras presentation var väl genomtänkt, helt på brief och vi gillade verkligen deras idéer. De visade också att de har en mycket bra målgruppsinsikt, säger Lisa Müller på produktchef Estrella i ett pressmeddelande.

Samarbetet tar sin början i januari 2014, men strategiarbetet påbörjas nu.

– Estrella är ett mycket spännande varumärke som de flesta av oss har en relation till. Det ska bli fantastiskt kul att dra igång arbetet med att stärka varumärket ytterligare mot prioriterade målgrupper, säger Wenderfalcks vd Fredrik Jerresand i en kommentar

Uppdraget gäller för den svenska marknaden.

Projektgrupp hos Wenderfalck:
Emma Lundskog, kundansvarig
Fredrik Jerresand, senior rådgivare
Petter Rudwall, planner/projektledare
Linn Jacobsson, kreativt ansvarigWenderfalck

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

EstrellaWenderfalck

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.