Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Westander: Hon är hetast i Almedalen

Publicerad: 4 Juli 2014, 09:23

Antje Jackelén.

Foto: Svenska Kyrkan.

Pr-byrån Westanders årliga utmärkelse ”Hetast i Almedalen” går i år till ärkebiskopen Antje Jackelén.


Ämnen i artikeln:

Almedalen 2014WestanderAntje Jackelén

I fjol vann kampanjen #Sittmeddawit – i år blev det Antje Jackelén.

Hon är nämligen den aktör som enligt Westanders jury lyckats bäst med att nå ut med sitt budskap. Hon har under veckan deltagit i tio seminarier, varav flera med mångfaldstema.

– Svenska kyrkans klockringning satte tonen för en Almedalsvecka präglad av manifestationer för mångfald. Ärkebiskop Antje Jackelén har klivit fram som en stark och samlande röst för alla människors lika värde, säger Hanna Berheim, pr-konsult på Westander och juryns ordförande, i ett pressmeddelande.

Övriga finalister till Hetast i Almedalen 2014 var:

• Bris-telefonen har med sin röda telefon fått makthavare och opinionsbildare att stanna upp och lyssna på barns berättelser.

• Gudrun Schyman och Feministiskt Initiativ är ett av veckans självklara samtalsämnen och stod bakom en av veckans största fester.

• Slöseriombudsmannen har blivit en snackis och fått stor medial uppmärksamhet genom att bokstavligt talat ha sprutat ut sina skattepengar över Visby.

• St1:s kampanj "Slå ett slag för miljön". Bensinföretaget som vill avskaffa bensinen har tagit sin reklamkampanj till nya handgripliga nivåer under Almedalsveckan.

• Studieförbundet Vuxenskolans kampanj "Mitt Val" har satt fingret på hur svårtillgänglig demokratin kan vara för personer med funktionsnedsättning.

Årets jury för Hetast i Almedalen
• Fredrik Kron, verksamhetschef, Ideell Arena
• Hanna Berheim, pr-konsult, Westander (juryns ordförande)
• Maria Wetterstrand, grön debattör och föreläsare
• Rolf van den Brink, journalist, Dagens Opinion
• Stina Morian, opinionsrådgivare, PromeMorian
• Ulrica Klettner, kommunikationschef, Hjärt-Lungfonden

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.