Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag02.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Westander lägger ner Hetast i Almedalen

Publicerad: 2 Februari 2018, 10:21

Efter elva år väljer pr-byrån Westander att avveckla priset Hetast i Almedalen.


Ämnen i artikeln:

Patrik WestanderWestanderHetast i Almedalen

Byrån har delat ut priset till den aktör som lyckats bäst med att sprida sitt budskap under Almdedalsveckan. Vinnaren har utsetts av en jury med ledamöter från ideella organisationer, media och näringsliv.

– Man ska sluta när man är på topp. Hetast i Almedalen har sedan lanseringen 2007 blivit Almedalsveckans mest etablerade utmärkelse och vi vill förnya oss, säger Patrik Westander, vd på Westander.

De senaste åren har bland annat Make Equals kampanj #ochjagprotesterade, SOS Barnbyars kampanj #ROTLÖS och Cancerfondens #skuggakuten prisats.

– När priset lanserades var Westander en mindre och relativt okänd byrå med stort fokus på Almedalen. I dag har vi ett väl etablerat varumärke och ett betydligt bredare pr-erbjudande, säger Patrik Westander.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.