Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Westander tar ytterligare en klimatkund

Publicerad: 7 november 2008, 12:37

Svenska Solenergiföreningen väljer pr-byrån Westander. Uppdraget: att förbättra villkoren och öka intresset för el och värme från solen.


Westander ska sätta solenergin på mediernas agenda.

Bakom Svenska solenergiföreningen ligger drygt 60 bolag. Där finns också forskningsinstitutioner inom solenergiområdet.

Uppdraget stärker Westanders position på klimat och energiområdet. Runt en tredjedel av byråintäkten kommer från kunder inom kategorin.
– Solenergin står inför sitt genombrott i Sverige och branschen måste bli mer synlig. Vi valde Westander för deras kompetens på klimat- och energiområdet, säger Andrew Machirant, styrelsemedlem i Svenska solenergiföreningen i ett pressmeddelande.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.