Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Westander vann Livsmedelsverkets upphandling

Publicerad: 18 Juli 2008, 12:05

Pr-byrån Westander har vunnit en upphandling för Livsmedelsverket. Det innebär att Westander kommer att hjälpa Livsmedelsverket som i sin tur samarbetar med Naturvårdsverket. Målet – att ta fram råd till konsumenterna om hur man kan tänka på miljön vid val av livsmedel.


Olle Schubert. Foto: Lisa Åberg

Westanders ska hjälpa de två myndigheterna att formulera och kommunicera råden till allmänheten. Uppdraget är planerat att genomföras i höst.

– Det här är ett lika viktigt som roligt uppdrag där vi får möjlighet att kombinera generell pr-kompetens med vår kunskap om miljö- och klimatfrågor, säger Olle Schubert, kundansvarig på Westander.

Vad ska ni göra?
– Vi kommer att ta fram mediestrategi och budskapsformulering. Livsmedelsverket har expertkunskapen och vi har kunskapen om hur de bäst kommunicerar det till konsumenterna, säger Schubert.

Vad var det som gjorde att ni vann upphandlingen?
– Jag kommer inte ihåg den exakta formuleringen men i stort handlade det om att vi hade det bästa priset.

Hur långt är samarbetet?
– Det finns ingen exakt tid preciserad däremot finns det ett kostnadstak på 300 000 kronor, säger Olle Schubert.

Vad får de för pengarna?
– Det blir ett antal möten och planering av aktiviteter. Men de kommer få ganska mycket, det är ganska mycket pengar.

Vad betyder det här för Westander?
– Jättemycket. Vi har många samarbeten med myndigheter och de är trovärdiga aktörer. Det betyder mycket för byrån att ha sådana samarbetspartners, säger Olle Schubert.

Westander har samarbetat med Livsmedelsverket tidigare.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.