Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 16 april 2018, 11:35
"Chanserna att jag spelar VM är skyhöga" twittrade Zlatan Ibrahimovic kryptiskt i går. Utspelet satte igång spekulationerna, men visar sig nu vara en del i en kampanj för Bethard.
Zlatan Ibrahimovics vara eller icke vara i Sveriges trupp till VM är en stor snackis i fotbollsvärlden. Gårdagens tweet satte rejäl fart på snacket om att stjärnan åter kan vara aktuell för landslaget, trots att han hoppade av efter fiaskot i EM 2016.
— Zlatan Ibrahimović (@Ibra_official) 15 april 2018The chance of me playing in the World Cup is skyhöga #FifaWorldCup2018
Men de som hoppades på en comeback vaknade snabbt upp till besvikelsen. I dag släpptes en reklamfilm för spelbolaget Bethard, som Zlatan Ibrahimovic blev delägare i för bara några veckor sedan, där han dömer ut spel i sommarens mästerskap.
– Höga odds, det betyder att det inte kommer att hända. Höda odds, inte troligt men mycket cash, säger Zlatan i reklamfilmen.
Med andra ord: ett klassiskt pr-trick. Frågan är dock om det var positivt för Zlatan Ibrahimovics personliga varumärke, eller om Bethard får fler kunder tack vare uppmärksamheten. Se filmen här:
Fredrik Thambert