Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag03.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio

Delicato köper hel reklampaus i radio

Publicerad: 5 Mars 2014, 15:50

Efter sex år som sponsor av Melodifestivalen tar nu Delicato steget fullt ut och gör en egen låt. Och man presenterar den genom att lägga beslag på en hel reklampaus i radio i morgon.


Ämnen i artikeln:

Delicato

Målet för låten, som är framtagen i samarbete med produktionsbolaget Streamline Audio i Västerås, att hitta yngre målgrupp med en text och refräng som snabbt sätter sig.  

Låten har tagit fram tre olika versioner (original, remix och ballad) som kommer att lanseras under 2014. Först ut är orginallåten som i morgon lanseras  i Mix Megapol (Stockholm, Malmö och Göteborg) samt NRJ i (Malmö och Göteborg) under deras morgonshower, runt 08.30.  

Och för att få största möjliga genomslag har Delicato köpt hela reklampauser på 2,5 minuter i kanalerna.

Låten finns dock redan att lyssna på här nedan

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Delicato

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.