Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio

Endast en vill vara SR:s mediebyrå - upphandlingen görs om

Publicerad: 18 Januari 2016, 10:53

Sveriges Radio avbryter upphandling.

Foto: Andreas Elgstrand

Det är ett ovanligt svalt intresse för att bli Sveriges Radios mediebyrå. Nu tvingas SR göra om upphandlingen.


Ämnen i artikeln:

RadioSRUpphandlingSveriges RadioMediebyråer

Det var i november som Sveriges Radio gick ut i två separata upphandlingar för mediebyråavtal – ett för Berwaldhallen och ett för Sveriges Radio. Målet var att i januari hitta två byråer som kunde hjälpa till med bland annat medieköp, medieplanering och i vissa fall även sköta annonsering i sociala medier.

Idag avbryts upphandlingen för SR. Sveriges Radio skriver i ett meddelande ”vid anbudstidens utgång inkom endast ett anbud. På grund av bristande konkurrens avbryts därför upphandlingen.”

– Vi har inte mer än den informationen. Det beror på bristande konkurrens, säger Helena Seelbach, ansvarig för upphandlingen på SR.

Var villkoren för dåliga?
– Vi har inte mer att säga.

Kommer ni gå ut i ny upphandling för SR?
– Ja. Förfrågningsunderlaget ska ses över och en ny upphandling kommer inom kort.

Flera frågor har även kommit angående upphandlingen om mediebyrån hos Berwaldhallen.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.