Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Radio
Publicerad: 18 januari 2016, 10:53
Sveriges Radio avbryter upphandling.
Foto: Andreas Elgstrand
Det är ett ovanligt svalt intresse för att bli Sveriges Radios mediebyrå. Nu tvingas SR göra om upphandlingen.
Det var i november som Sveriges Radio gick ut i två separata upphandlingar för mediebyråavtal – ett för Berwaldhallen och ett för Sveriges Radio. Målet var att i januari hitta två byråer som kunde hjälpa till med bland annat medieköp, medieplanering och i vissa fall även sköta annonsering i sociala medier.
Idag avbryts upphandlingen för SR. Sveriges Radio skriver i ett meddelande ”vid anbudstidens utgång inkom endast ett anbud. På grund av bristande konkurrens avbryts därför upphandlingen.”
– Vi har inte mer än den informationen. Det beror på bristande konkurrens, säger Helena Seelbach, ansvarig för upphandlingen på SR.
Var villkoren för dåliga?
– Vi har inte mer att säga.
Kommer ni gå ut i ny upphandling för SR?
– Ja. Förfrågningsunderlaget ska ses över och en ny upphandling kommer inom kort.
Flera frågor har även kommit angående upphandlingen om mediebyrån hos Berwaldhallen.