Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio

Felix Herngren gör reklamfilm för SR

Publicerad: 2 Februari 2012, 15:55

Felix Herngren och Fredrik Falck regisserar reklamfilm för SR:s nya kampanj; Sveriges Radio Plus. Forsman & Bodensfors har tagit fram konceptet som ska få folk att vara delaktiga.


Ämnen i artikeln:

Felix HerngrenForsman & BodenforsSveriges Radio

Forsman & Bodenfors har tagit fram den senaste kampanjen för SR; Sveriges Radio Plus, en kampanj med målet att få så många som möjligt att upptäcka Sveriges Radios nya plattformar.

Imorgon lanserar SR webbsidan och kampanjsajten; Sveriges Radio Plus, en kampanj som ska få radiolyssnarna att känna sig medverkande i själva skapandeprocessen. Sveriges Radio tänker "outside the box" och kampanjen har budskapet: "Nu kan alla vara med och göra radio".

Lyssnarna kommer att kunna posta sitt eget material som sedan kommer till programmet; det kan exempelvis vara kommentarer, videoklipp och länkar. Ett nytt program kommer att sändas varje dag, med ett arkiv som lagrar alla publicerade program under hela kampanjperioden.

Medieköp som ska dra kampanjen är en bioreklam – regisserad av Felix Herngren och Fredrik Falck, där Hanna Hellquist, Kodjo Akolor och Martina Thun har huvudrollen. Gänget vi vanligen kan höra varje morgon i Morgonpasset P3.

Morgonpasset är också den första livesändningen i Sverige Radio Plus och sänds tisdag 7 februari. Där lyssnarna kunna bidra till programmet i realtid. Första sändningen för Sveriges Radio Plus går att lyssna till idag vid kampanjstarten, då sänds P3 Dokumentär.

Sajten ska fungera för dator, mobil och läsplatta. Teknisk leverantör är Society46.

Erika Siljendal

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.