Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio

Hummingbirds gjorde Årets Radioreklam

Publicerad: 21 September 2012, 07:14

Från vänster: Cecilia Benninge, David Alledal, Emil Löman, John Swartling, Clas Vingård, Ivan Nikcevic.

Reklambyrån Hummingbirds och produktionsbolaget Swartling röstades fram till vinnare av Resumés pris Årets Radioreklam för en kampanj för A Non Smoking Generation.


Ämnen i artikeln:

HummingbirdsRadiogalan

Det vinnande bidraget "30 sekunder" för A Non Smoking Generation är en spot på 30  sekunder, där man spelar på just själva längden. Samtidigt som  uppläsaren räknar ned berättar han också nyktert om farorna med att  röka.

Liksom de 30 sekunderna som räknas ned landar budskapet i att du  som rökare får ett kortare liv än andra.

– Det är egentligen en enkel  tanke när man tittar på formatet. Du har bara 30 sekunder på dig att få  någon att inte börja röka. Har man tänkt den tanken skriver sig texten  nästan av sig själv, sa David Alledal, copy på kampanjen om bidraget när  det vann Månadens  kampanj.

Årets Radioreklam delas årligen ut av tidningen Resumé på  Radiogalan.Det är alla vinnarna i månadens kampanj kategori radio,  periodenaugusti 2011 – juli 2012, som sammanställs i en öppen  slutomröstning på resume.se.

Lyssna på det vinnande bidraget här.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

HummingbirdsRadiogalan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.