Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag14.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio

Kanal 5-profilerna gör reklam för Barncancerfonden

Publicerad: 29 november 2012, 11:49

Johnnie Krigström, Sofia Wistam och Mattias Särnholm.

Foto: Magnus Selander/Kanal 5.

Barncancerfondens insamlingsinitiativ Give Hope gör för första gången radioreklam för att nå fler givare. Till sin hjälp har de Johnnie Krigström, Mattias Särnholm och Sofia Wistam, från Kanal 5:s Sofias Änglar.


Ämnen i artikeln:

Sofia WistamBarncancerfonden

– Genom mitt arbete med Sofias Änglar blir jag hela tiden påmind om hur  viktigt det är att inte ge upp. I de mörkaste stunder kan förändringen  komma. Hoppet är så viktigt. Ett enkelt sätt att stötta forskningen och  samtidigt lösa julklappsproblemen är att gå in på givehope.se. Själv  älskar jag halsbandet med den lilla kulan, säger Sofia Wistam i en  kommentar.

Programledarna berättar i radiospottarna vilken som är den knäppaste  present de har gett bort. Fem radiospottar kommer att gå i Mix Megapol  med start den 1 december.

– Budskapet med vår radioreklam är att om du  ger bort en present eller julklapp från Give Hope så kan det inte bli  fel. Med våra presenter gör du både en vän glad och är med i vår kamp  att utrota barncancer, säger Jessica Runemark, projektansvarig för Give  Hope på Barncancerfonden i en kommentar.

Barncancerfonden lanserade 2011 insamlingsinitiativet Give Hope för att  stärka relationen med yngre givare och för att göra det möjligt att  stödja på flera olika sätt. Give Hope har tillsammans med ett flertal  företag tagit fram produkter där en del av summan går till kampen mot  barncancer.

– Give Hope samarbetar sedan tidigare med Kanal 5 och tv-programmet  Sofias Änglar. Att vi får hjälp av programledarna i vår radioreklam  känns som en väldigt rolig utveckling på vårt samarbete, säger Jessica  Runemark projektansvarig för Give Hope på Barncancerfonden.

Hör radiospottarna här, här och här.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.