Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Radio

Max miljonsatsar på radio

Publicerad: 6 augusti 2008, 06:35

Hamburgerkedjan Max starar en radiokanal. Den kommer att sändas på webben och i kedjans restauranger. Målet är att öka försäljningen.


Richard Bergfors, vd på Max. Foto: Max.

Tanken bakom radiokanalen är att få kunderna att stanna längre på restaurangerna och då också köpa mer.
– Det är svårt att räkna på exakt, men det är fastlagt att en förbättrad totalupplevelse hos kunden driver upp försäljningen, säger Richard Bergfors, vd på Max till Dagens Industri.

Utvecklingskostanden för kanalen ligger på runt en miljon, sedan tillkommer stimavgifterna för musiken. I kanalen kommer enbart svenska artister att spelas. Det kommer inte att finnas någon reklam. Richard Bergfors säger till Dagens Industri att det kan ta flera år innan investeringen betalat sig.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.