Radio
På torsdag kan du följa Sound Stockholm – här är alla talare
Publicerad: 20 april 2021, 05:00
Medverkar på Sound Stockholm i år: Simon Post, Tre Sverige, Anna Rastner, Bauer Media, Martin Hallberg, Efterklang, Bella Goldman, Lidl, Oskar Hellqvist, Abby Priest, John Severin, OMD, Mattias Björkman, Bauer Media, Elisabet Heinrich, Beijer Bygg,Fredrik Hermansson, Acast, Linda Palmgren, Bauer Media, Walter Naeslund, Mission to Mars, Sofia Hellsten, Acast.
För fjärde året arrangerar Resumé Sound Stockholm med fokus på den växande ljudkonsumtionen. Nytt för i år är det att det blir ett digitalt program öppet för alla. Under en timme blir det relevanta spaningar, kreativa case och intressanta panelsamtal. Anmäl dig här!
Sound Stockholm har tidigare arrangerats inför en betalande publik. I år är eventet tillgängligt för alla digitalt och går att se kostnadsfritt på torsdag den 22 april. Du kan anmäla dig och få en länk till till Sound Stockholm här.
Under en timme bjuder vi på relevanta spaningar, kreativa case, intressanta panelsamtal och kortare inslag. Lyssna på personer, varumärken och företag som har förstått kraften med ljud och som använder det i sin kommunikation.
Ur programmet:
• Vem vinner Sound Award 2021? Linda Palmgren, vd Bauer Media tillkännager vinnarna i kategorierna Årets ljudbranding, Årets röst och Årets ljudinnovation.
• Är framtiden ljud? Varför sker den här ljudexplosionen nu? Vad skulle hända om vi investerar lika mycket i ljud som vi gör i visuella medier? Hur har utvecklingen inom ljud varit de senaste åren? Panelsamtal med: Bella Goldman, marknadsdirektör på Lidl, Walter Naeslund, kreatör och vd på Mission to Mars, och Anna Rastner, content director, Bauer Media.
• Demokratiseringen av det talade ordet. En spaning med Sofia Hellsten, cd på Acast, om varför den fortsatta demokratiseringen av ljud är A och O för branschens framtid och fortsatta tillväxt.
• Så byggde Beijer sin poddsuccé. Med över 3 miljoner lyssningar och att tänka content och inte reklam har podden blivit en central plattform för Beijer. Elisabet Heinrich, marknads- och kommunikationschef på Beijer Bygg, berättar om idén och arbetet med podden och avslutar med tre skarpa tips till företag som vill starta en podd.
• Hjärtebarnsfonden Dantes heartbeats. Ettårige Dantes trasiga hjärta gav rytm till klassik hit i känslomässig kampanj för Hjärtebarnsfonden. Oskar Hellqvist, creative director, Abby Priest, berättar om kampanjen.
• Forecasting the future of podcasting. Hur kommer den snabbt växande podd-branschen att förändras de närmaste fem åren? Vilka nya tekniska innovationer kan vi förvänta oss? Och vilka nya format och innehållstrender kommer att dominera? Acasts Nordiska chef Fredrik Hermansson ger er en spaning in i framtiden.
• Så mycket ljud, så lite tid. Hur effektfullt är podd som media? Poddmarknaden ökar i takt med att lyssnandet växer utvecklas möjligheterna för publicister, annonsörer och kreatörer. Men hur effektfullt är egentligen podd som mediekanal och vad kan vi förvänta oss av den framtida utvecklingen? Panelsamtal med: Mattias Björkman, affärschef för podcast på Bauer Media, John Severin, affärsutvecklingschef på OMD och Simon Post, mediechef på Tre Sverige.
• The beep is cheap! Martin Hallberg, konceptutvecklare och ljuddesigner på Efterklang, berättar om Yales nya globala ljudprofil och varför produkter låter som de gör.
• Vad betyder ljud? Anna Bergholtz, entreprenör och journalist och Klas Dykhoff, filmljudtekniker och professor vid Stockholms dramatiska högskola.
• Ljudarkitektur som branding i framtidens städer. Audio branding brukar handla om jinglar, musik och röstval. Men går det att tänka större? Mycket större? Kan ljudmiljön i en hel stad vara varumärkesbyggande? Alexander Kassberg, Studio Manager på Efterklang ger en 120 sekunders spaning kring ljudmiljö som varumärke i framtidens städer.
• Trender i ljudbranschen. Mårten Söderström, utvecklingschef på Bauer Media, ger tre spaningar om trender i ljudbranschen.
Anmäl dig kostnadsfritt till Sound Stockholm här.