Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio

Pure PR poppar till Radiogalan

Publicerad: 29 februari 2008, 10:37

Radiobranschens motsvarighet till Kristallen har hittills fört en tynande tillvaro. Nu har Pure Pr fått ett treårsuppdrag för att poppa till den.


Katrin Schulman och Niclas Rahm på Pure PR, ska göra pr för Radiogalan

– Förra året anordnade Sveriges Radio galan på egen hand och det gav väldigt lite uppmärksamhet, säger Katrin Schulman, partner på Pure PR.

Varför har ni fått uppdraget?
– Målet är att lyfta galan till Grammis- och Kristallen-nivå. Vi ska tillföra mer glamour till galan och har en treårig plan för hur det ska gå till. Målet är att media ska skriva löpande om galan fram till dess att den går av stapeln i september.

Är inte Bindefeld bättre på glamour?
– Nej, det handlar bara om hårt arbete för att få dit de rätta människorna.

Vem tycker du ska leda galan?
– Kristian Luuk är ett önskenamn.

Det brukar också vara artistuppträdanden på galan? Vem är önskeartisten?

– Madonna. Bland gäster i publiken har jag Peter Stormare och Izabella Scoropco högst upp på listan.

Räcker pengarna till det?

– Det vet jag inte. Vi har en budget på 1,2 miljoner kronor per år.

Lyssnar du själv på radio?
– Ja, jag lyssnar hela dagarna på Mix Megapol på webben. Adam och Gry är roliga och synkar bra tillsammans. Adams tävling där man kan vinna pengar är skitrolig.

Vad har du för förhållande till public servvice?

– Jag är en väldigt kommersiell person, men jag lyssnar gärna på Kvällspasset och Kulturfredag i Sveriges Radio.

Radiogalan sänds i radio och kommer dessutom att gå i TV8.

Andra uppdrag för Pure PR är Tempur sängar, Kiehl´s hudvårdsprodukter och energidrycken Burn. Byrån har fem anställda och omsättningen beräknas omsätta cirka 5 miljoner kronor i år.

Bernt Hermele

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.