Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio

Starka siffror för IKEA:s sommarpodd

Publicerad: 14 Augusti 2014, 10:24

Adam Tensta, Kjell Eriksson och Lotta Lundgren

I kommer den tryckta versionen av IKEA-katalogen 2015 ut. Samtidigt släpps det sista avsnittet av IKEA Podologen – podcasten som erbjudit förhandslyssning från olika sidor i katalogen har laddats ner 125 000 gånger.


Ämnen i artikeln:

IKEAFuturniture

– IKEA Podologen har varit mycket lyckad och redan laddats ner över 125.000 gånger! På varuhusen har kunder också hittat fram till "lyssningsholkarna" och fått sig en vilsam paus, säger Lucas Lundqvist, lokal marknadschef IKEA Barkaby i ett pressmeddelande.  

Ambitionen med IKEA Podologen har varit att uppmärksamma katalogsläppet genom att ge svenska folket något som uppskattar på sommaren – lyssna på radio. Den digitala spridningen har skett genom en kombo av pr- och markandsföringsinsatser via kampanjsite, sociala medier, bloggar, och radio.  

– Genom att använda podcasten som format har vi lyckats nå en yngre målgrupp och  dessutom få spridning under semestertider – hela vägen fram till hängmattan, kommenterar Cecilia Wirseen, ansvarig för digital pr på Futurniture.  

IKEA Podologen är en av världens första interaktiva företagspodcast genom publiceringen på Acast med blingat innehåll. Podden finns även på Spotify, iTunes och i Google Play.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

IKEAFuturniture

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.