Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio

Tröttnat på "pladdriga" poddar – startar kunskapspodd

Publicerad: 11 November 2014, 16:28

Hoppas inte vara lika "pladdrig" som andra poddar.

Flera podcasts i kommunikationsbranschen är substanslösa. Det tycker Fredrik Hillerborg som med sin nya podcast "Lära från lärda" hoppas kunna ändra på den saken. – Många pladdrar bara på om väder och vind, säger han till Resumé.


Intresset för reklam- och kommunikationslitteratur resulterade i en podcast. Det var i somras Fredrik Hillerborg bestämde sig för att träffa författarna till hans favoritböcker och spela in samtalen.

– Reklam- och kommunikationsbranschen är ganska praktiskt lagd. Man skjuter från höften och har mycket att lära från det akademin håller på med. Jag vill hjälpa till med att bygga broar mellan teori och praktik, säger Fredrik Hillerborg.

Trots mängden podcasts därute tror han att hans kommer skilja sig från mängden.

– Normalt är den som intervjuar inte så insatt i ämnet, för att de inte hinner. Men på grund av mitt intresse för de här böckerna har jag fått ut mer av mina intervjuer än man får annars. Min förhoppning är att det blir mer intressant.

"Lära från lärda" utkommer till att börja med i tio avsnitt med tio olika teman, bland andra kriskommunikation, kreativitet, valaffischer och hållbar konsumtion.

Till vardags jobbar Fredrik Hillerborg som pr-projektledare på kommunikationsbyrån Onemotion. Han bloggar också på Resumé.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.