Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Radio

"Vi går mest omkring och njuter"

Publicerad: 29 mars 2012, 13:05

Forsman & Bodenfors kreativa chef, Filip Nilsson, värderar Guldägget högst av alla tävlingar.

Foto: Pressbild.

101 bidrag har blivit nominerade i Guldägget, varav Forsman & Bodenfors har hela 23 nomineringar. Därefter kommer DDB Stockholm med 11 stycken nomineringar: – Vi fick fler nomineringar än vi hade räknat med. Så det är jättekul. Vi ger mest omkring och njuter just nu, säger Filip Nilsson.


Ämnen i artikeln:

Filip NilssonDDBGuldäggetForsman & Bodenfors

DDB Stockholm har varit den starkast lysande stjärnan när det gäller  nomineringar i Guldägget under de senaste tre åren. Men inför årets  Guldägg har det skett lite av ett tronskifte.

Forsman & Bodenfors har hela 23 nominerade bidrag, medan DDB Stockholm ligger på elva sådana:
–  Om man ser till våra internationella tävlingar tycker jag att 2011 har  varit ett av våra bästa år någonsin. Nu har vi hela 15 kunder som är  nominerade till Guldägget. Det visar på en rejäl bredd och känns  jättekul, säger Filip Nilsson, kreativ chef för Forsman & Bodenfors.

Han berättar också att han tycker att det kändes riktigt bra då man lade sista handen vid inskicken till tävlingen.

Han  tycker ändå att det viktigaste är om bidragen håller hög kvalitet. Det  vill säga om om F&B har flest nomineringar eller ej är av  underordnad betydelse:
– Det bryr vi oss inte så mycket om, utan vårt mål är att vara i världsklass, säger Filip Nilsson.

Här placerar han Guldägget allra högsta av alla tävlingar.

Dels  för att det är i Sverige som byrån har de flesta av sina kunder, dels  för att det blir ganska ihåligt att ha en målsättning att vara i  världsklass om man inte ens presterar bra på sin egen hemmaplan:

–  Det är klart att en internationell tävling som Cannes är viktig för vår  marknadsföring utomlands, men jag ser nog ett guldägg som allra  viktigast, medan ett Cannes-lejon mer är grädden på moset, säger Filip  Nilsson.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.