Tävling
Abbas comeback, Oatly och Svanen prisas under Lovie Awards
Publicerad: 18 november 2021, 10:09
Tre guld till Sverige när Lovie Awards summeras.
Musikgruppen Abba som under hösten fick brett internationellt genomslag när de tillkännagav sin comeback uppmärksammas i kategorin ”Lovie lifetime achivement” för sina innovativa medieval. Nästa år kommer gruppen bland annat att göra en virtuell konsert i London där avatarer av bandmedlemmarna står för uppträdandet.
”Den här återkomsten och valet av medier, höjer riggan för andra artister och visar på gruppens djupa förståelse för vad det innebär att skapa och dela musik i en digital tidsålder”, lyder motiveringen.
The Amazing Society tar guld i kategorin social/ public service & activism series för sin kampanj för Miljömärkning Sverige - ”The Power of a Verb” där Brita Zackari tog sig an uppdraget att etablera ”svana” som ett verb i den svenska ordlistan.
Kampanjen gjordes i samarbete med 11 av Svanens licensinnehavare som tillsammans ’gör hållbart valbart’.
I kategorin Advertising/ Food & Beverage vinner Oatly Department of Mind Control guld för ”Oatly captcha”
Splay One och Ijustwanttobecool får ett brons i kategorin viral video.
Jung Relations tar hem tre priser i kategorin reklam, två silver och ett brons, för kampanjer för Spotify och Blocket.