Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Alla vinnare i Inhouse Awards

Publicerad: 9 december 2021, 17:19

Polisen kammar hem två av sju möjliga guld.

Maskerade sångare, polisrekrytering och yoghurtfärg. Vinnarna i Resumés och Dagens Medias tävling Inhouse Awards är utsedda. Här är alla som får guld, silver och brons.


Totalt skickades 139 bidrag in till tävlingen Inhouse Awards, varav 43 stycken nominerades. Tävlingen avgörs i kategorierna Årets idé, Årets kommunikation - egna kanaler, Årets kommunikation - köpta kanaler, Årets samarbete, Årets effekt, Årets inhousebyråchef samt Årets inhouseteam.

Här är alla vinnare i Inhouse Awards 2021

Årets effekt

GULD: Tre Creative Agency – Tre Masked Singer
Motivering: ”Trots en kraftig uppförsbacke lyckas vinnaren överträffa sina egna högt ställda mål. Med hjälp av trendkänsla, igenkänning, humor och överraskning förflyttas varumärket framåt och uppåt. Och kampanjen ger även utslag på sista raden. Här är ett tydligt bevis på att hög kreativitet skapar rejäl effekt.”

SILVER: Sjöräddningssällskapet – Stöd oss och bli medlem
BRONS: Comviq/Tele 2 – Comviq Familj ”Familjesurf”

Årets kommunikation – köpta kanaler

GULD: Sjöräddningssällskapet – Frivilliga sjöräddare sedan 1907
Motivering: ”Vinnaren har lyckats med att kombinera två till synes motsatta attribut – att kommunicera med både glimten i ögat och med stor dramatik. Kommunikationen överraskar, tar för sig och skapar en känsla av gemenskap. Och med nästan fyrdubblade kampanjresultat så visar det tydligt att ensam INTE är stark.”

SILVER: Polismyndigheten – 83 skäl att bli polis
BRONS: Tre Creative Agency – Tre Masked Singer

Årets kommunikation – egna kanaler

GULD: Polismyndigheten – 83 skäl att bli polis
Motivering: ”Vinnaren har på ett oklanderligt sätt växlat över till en kommunikation som är ‘always on’ för att stötta en historisk satsning. Med en imponerande hög kreativitet spottar arbetsgruppen ur sig enhet efter enhet för de egna kanalerna, men lyckas ändå hålla en röd tråd genom ett entusiasmerande och personligt tilltal.”

SILVER: Sjöräddningssällskapet – Hjälp - båtlivets grundskola
BRONS: Tui Nordic – Live reports

Årets samarbete

GULD: Arla/The Barn/Nordsjö – Måla om med Yoggi
Motivering: ”Här har vi en närmast ohelig allians med en kombination som höjer ögonbryn, men som bevisligen lyckats bygga något mer varaktigt – som går långt över vad som vanligtvis är möjligt. Under en dyster tid lyckas vinnaren sprida glädje, optimism och inspirera, samtidigt som man växer på en vikande marknad.” 

SILVER: KW Bruun Automotive/Howcom – Inhouse 2.0
BRONS: Comviq/Tele 2/Chimney Group – Comviq Familj ”Familjesurf”

Årets idé

GULD: Polismyndigheten – 83 skäl att bli polis
Motivering: ”Årets vinnare har på ett föredömligt sätt lyckats kombinera sin kärnverksamhet med det personliga tilltalet, samtidigt som de nyttjat digitala kanaler på ett oerhört effektivt och kreativt sätt och låtit alla medarbetare vara en del av lösningen. Alla känner till dem, men få känner till alla de karriärmöjligheter som erbjuds. Närmare bestämt 83 stycken.”

SILVER: Arla/The Barn – Måla om med Yoggi!
BRONS: Arla/The Barn – Vax på, eller vax av?

Årets inhousebyråchef

GULD: Malin Tikkakoski & Marcus Lind, TUI Nordic
Motivering: ”Vinnaren har under året stadigt säkerställt och byggt om sin organisation för att möta omvärldens förändringar. Att utnyttja fördelen med att vara en inhousebyrå innebär ständig förändring, att jobba crosshouse inom hela bolaget och att utmana sig själva i vad som skapar värde och gör skillnad. Här har vinnaren utmanat juryn i hur ett modernt ledarskap kan byggas när man inte söker kopiera andra. Helt enkelt AMAZING säger vi.”

Årets inhouseteam

GULD: TUI Creative Studio
Motivering: ”Detta inhouseteam har under året format en professionell och modern organisation för att kunna arbeta mer effektivt – både strategiskt och konceptuellt. De har haft tuffast tänkbara förutsättningar, men har visat ett mod och gasat sig ur en kris – vuxit och genomfört framgångsrika kampanjer och aktiviteter – både lokalt och globalt. Teamet är bara i början av sin resa.”

SILVER: Unionen Inhouse
BRONS: Tre Creative Agency

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.