Tävling
Åtta svenska nomineringar i film – Oatly har fyra vinstchanser
Publicerad: 23 juni 2022, 07:31
Under torsdagsmorgonen släpptes nomineringarna i Cannes Lions film- och sustainable development goals-kategorier.
Film:
Oatly får sina första nomineringar i årets Cannes Lions. ”Norm's old pal Milk”, ”Not just for hipsters”, ”Dairy Detox” och ”An ad in an ad in an ad” har alla chans att ta hem ett lejon i filmkategorin. Tre av bidragen är avsnitt från Oatlys sitcom ”The new Norm&Al-show”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Forsman & Bodenfors ”Discover the originals” fortsätter att prestera starkt. Efter gårdagens guld och silver får Visit Sweden-kampanjen två nomineringar i film, en i underkategorin cultural insight och en i travel/leisure.
Även ”Eat a Swede”, som häromdagen vann ett grand prix, får på torsdagen ytterligare två vinstchanser. Den här gången nomineras den i film och underkategorierna screens & events och TV/cinema.
Sustainable development goals:
Google och WWF nomineras för ”Global fibre impact explorer” för Google I underkategorin Responsible consumption and production.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.