Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

BCW, Punkt PR och Perfect Fools vinner guld i European Excellence Awards

Publicerad: 10 december 2020, 11:04

I veckan delades priserna ut i European Excellence Awards med tre svenska guld.


Ämnen i artikeln:

BCWPunkt PRPerfect Fools

BCW Stockholm och Trygg Hansa vinner guld i European Excellence Awards för Badläge för Trygg-Hansa som vann guld i kategorin Digital Publishing. Kampanjen följde upp försäkringsbolagets tidigare initiativ för att minska drunkningsolyckorna i Sverige. Denna gång var insatsen främst riktad till barn i åldrarna 1-6 år. Med Badläge ville man uppmana föräldrar att hålla uppsikt över sina barn på badplatsen genom att slå på Badläge både i sinnet och i mobilen. Med appen aktiverad blockerades mobilen från allt annat än nödsamtal och därmed hjälpa föräldrarna att fokusera på barnen.

Punkt PR vinner ett guld i kategorin ”Sports and lifestyle” för Björklövens kampanj #Fillthearena. I samband med coronautbrottet tvingades hockeylaget från Umeå spela inför tomma läktare. Liksom hela Idrottssverige har året inneburit förlorade intäkter. Lösningen blev att fortsätta sälja biljetter för 50 kronor styck till supportrar som ville stötta klubben. På tre dagar såldes 30 000 biljetter.

Perfect Fools vinner guld för en kampanj med idrottsanknytning, ”Grönborg Live” för Svenska Spel och ishockeyförbundet. Där byrån satte upp en stream med en digital klon av svenska landslagscoachen Rikard Grönborg för hockeyfrälsta på Youtube med stark räckvidd som följd. Kampanjen vinner guld i influencer communications-kategorin.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

BCWPunkt PRPerfect Fools

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News