Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Berghs-studenter prisas av The One Club

Publicerad: 17 maj 2022, 10:13

Berghs School of Communications prisas för Spotify-projektet ”Dream Mode” i tävlingen Young Ones One Show Brief. Dessutom belönas två av skolans reklamstudenter Gustav Gabrils och Shilan Shewki för sina portfolios.


Ämnen i artikeln:

Berghs School of CommunicationOne ShowSpotifyNyheter

Under måndagen hyllades studenter och reklamskolor från världen över i samband med The One Clubs evenemang Creative Week.

The Young Ones är en av branschens mest prestigefulla tävlingar för studenter inom reklam, digital kommunikation och design, 

I tävlingen Young Ones One Show Brief får studenterna chansen att vinna en guldpensel genom att att skapa en kommunikationslösning för en specifik uppdragsgivare.

I ”Dream Mode” utgick arbetsgruppen från Berghs från Spotify förbättrade sömntimer som kan upptäcka när användaren sover och pausar uppspelningen därefter. Kampanjen kretsar kring övergångsögonblicket mellan att vara vaken och att somna.

I Young Ones Portfolio bedömer en jury av yrkesverksamma 6-15 av studenternas enheter.
Bland vinnarna återfinns Gustav Gabrils och Shilan Shewki som går reklamprogrammet på Berghs. 

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.