Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tävling

Brand Unions arbete med Afry vinner i strategisk design

Publicerad: 10 Februari 2021, 13:15

ÅF och Pöyrys sammanslagning och namnbyte var ett omfattande och uppmärksammat projekt. Nu belönas den omgörningen med 100-wattare.


Ämnen i artikeln:

100-wattarenAfry



Sammanslagningen mellan teknikkonsulterna ÅF och Pöyrys skapade det nya varumärket Afry. Ett helt nytt utseende som skulle bana vägen för en internationalisering och positionera bolaget som hållbart.  Designen var framtagen i nära samarbete med chefsarkitekt Thomas Sandell och experter inom AFRY samt designbyrån Brand Union.

Nu vinner arbetet 100-wattare i kategorin strategisk design med motiveringen:

”En symbol och fyra starka bokstäver. Så distinkt, snyggt och effektivt kan man bygga en identitet när två starka varumärken går samman. Juryn imponeras av både enkelheten i designen och den effekt som blev resultatet.”

Övriga vinnare i kategorin strategisk design:

75 watt – Mentimeter, Bold
50 watt – Froosh – It's just juice, Super Tuesday

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

100-wattarenAfry

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.