Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Tävling
Publicerad: 10 Februari 2021, 13:15
ÅF och Pöyrys sammanslagning och namnbyte var ett omfattande och uppmärksammat projekt. Nu belönas den omgörningen med 100-wattare.
Sammanslagningen mellan teknikkonsulterna ÅF och Pöyrys skapade det nya varumärket Afry. Ett helt nytt utseende som skulle bana vägen för en internationalisering och positionera bolaget som hållbart. Designen var framtagen i nära samarbete med chefsarkitekt Thomas Sandell och experter inom AFRY samt designbyrån Brand Union.
Nu vinner arbetet 100-wattare i kategorin strategisk design med motiveringen:
”En symbol och fyra starka bokstäver. Så distinkt, snyggt och effektivt kan man bygga en identitet när två starka varumärken går samman. Juryn imponeras av både enkelheten i designen och den effekt som blev resultatet.”
Övriga vinnare i kategorin strategisk design:
75 watt – Mentimeter, Bold
50 watt – Froosh – It's just juice, Super Tuesday