Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tävling

Daniel Redgert mest inflytelserika pr-konsulten – här är Spinngalans alla vinnare

Publicerad: 29 November 2019, 08:41

Foto: Daniel Stiegfelt

Daniel Redgert, JMWGolin, Helene Schöldsten och Aynur Isayeva blev Spinngalans stora vinnare. I tävlingen prisas årets bästa pr-insatser.


Ämnen i artikeln:

PrecisJMWGolinSpinngalanDaniel Redgert

Det var inte bara 100-wattaren som avgjordes under torsdagskvällen, även pr-branschens stora gala Spinn gick av stapeln. På galan prisas årets främsta pr-insatser.

På byråsidan blev JMWGolin med fyra priser varav två guld för Max mest framgångsrika medan Helene Schöldsten, kommunikationschef på WSP, utsågs till årets kund. Priset för bästa pr-kampanj gick till Stendahls med ”The World's Most Claustrophobic Cinema” för Göteborg Film Festival.

Under galan prisas även den pr-konsult som anses ha störst inflytande i digitala medier. Vinnare blev Daniel Redgert, grundare av kommunikationsbyrån Redgert Comms.

Motiveringen lyder:

I det nya mediesverige där influencersamarbeten spelar en stor och viktig roll är det viktigt att förstå samspelet mellan kund och influencer. Årets vinnare har stenkoll på detta och skapar stort engagemang i sina egna kanaler parallellt med att driva en internationell kommunikationsbyrå. Utmärkelsen går till en person som kan titulera sig PR-chef, programledare, poddare, författare, byråchef och numera vinnare av Cision PR Influencer Award 2019. Nu är du inte längre ett okrönt PR-geni. Stort grattis Daniel Redgert!” 

Alla vinnare i Spinngalan 2019:

Guld:

Stendahls, The World's Most Claustrophobic Cinema, Göteborg Film Festival (Årets non-profit)
Perfect Fools, Grönborg Live, Oddset - Svenska Spel Sport & Casino (Årets digitala kampanj)
Perfect Fools, Grönborg Live, Svenska Spel Sport & Casino (Årets innovation)
JMWGolin/Acne/Starcom, Delifresh Plant Beef, MAX Burgers (Årets integrerade kampanj)
Wenderfalck, Refrigerdating, Samsung (Årets internationella kampanj)
Jung Relations, Vi Skapar Historia, Adidas (Årets konsumentkampanj)
JMWGolin, Game of Thrones Anti-spoiler Kit, Telia (Årets Realtidskampanj)
Familjen, Mönstringslinsen, Rekryteringsmyndigheten (Årets samhällsinformationskampanj)
JMWGolin, Vi kan alla bli mer klimatpositiva, MAX Burgers (Årets Thought Leader)
Nord DDB, Delicato, Delicato (Årets varumärkesbyggare)
Stendahls, The World's Most Claustrophobic Cinema, Göteborgs Film Festival (Årets bästa pr-kampanj)
Helene Schöldsten, WSP (Årets kund)
Aynur Isayeva, Gullers Grupp (Årets rookie)

Silver:

Det, #minandraidrott, Riksidrottsförbundet, (Årets non-profit)
Wenderfalck, Refrigerdating, Samsung (Årets digitala)
Nord DDB, Marriage Unblocked, Björn Borg (Årets innovation)
Wenderfalck, Feel the sound, Samsung Electronics Nordic (Årets innovation)
Stendahls, The Worlds Most Claustrophobic Cinema, Göteborg Film Festival (Årets integrerade)
Edelman Deportivo Sthlm, Old Milk, Coop (Konsument)
Gullers Grupp, Yalla! Körkort, Trafikverket (Årets samhällsinformationskampanj)
Spotlight, Kvdbil: Begbilsexperten, Kvdbild (Årets thought leader)
BCW, Varumärket som klev upp ur ankdammen, Egmont Publishing (Årets varumärkesbyggare)
Volt/JMWGolin, Allt annat är olidligt! Lidl (Årets varumärkesbyggare)

Årets Rookie: Aynur Isayeva, Gullers Grupp

Motivering: ”Årets rookie har mycket god insikt om kommunikation som verktyg och har en vilja att i framtiden ännu mer utforska skärningspunkten mellan traditionell och datadriven kommunikation.

Årets Kund: Helene Schöldsten, WSP

Motivering: ”Årets kund har en väldigt klar uppfattning om vad PR kan åstadkomma och har lyckats övertyga den egna expertorganisationen att det inte är den som vet bäst som vinner, utan den som säger det bäst.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.