Tävling
Därför ligger Nord DDB bakom en tredjedel av bidragen i Reklamcupen: ”En klassisk tryckt annons är väldigt likt en meme”
Publicerad: 21 juli 2022, 11:35
Under sommarmånaderna är det ganska tunt på tävlingsfronten, med undantag för DN:s Reklamcupen. I årets upplaga kommer 10 av 32 bidrag från samma byrå – Nord DDB. Byråns vd Andreas Dahlqvist, som också är juryordförande i tävlingen, menar att det finns flera anledningar till det. ”Jag uppskattar renheten och begränsningen i formatet och kravet det ställer på idén och utformningen. Kreativitet mår ibland bra av tydliga ramar”, säger han.
Andreas Dahlqvist, vd på Nord DDB, är också juryordförande för årets Reklamcupen. Förutom honom består juryn av Hanna Björk (Acne), Markus Bjurman (BBDO), Daga Simonsson (Forsman & Bodenfors), Josephine Wallin Ankarstrand (Le Bureau), Clara Uddman (Save our souls), Afshin Moeini (B-Reel), Rickard Beskow (Åkestam Holst), Lamin Sonko (Kive), och Paul Brandenfeldt från Bonnier News Sales.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.