söndag24 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Därför ligger Nord DDB bakom en tredjedel av bidragen i Reklamcupen: ”En klassisk tryckt annons är väldigt likt en meme”

Publicerad: 21 juli 2022, 11:35

Under sommarmånaderna är det ganska tunt på tävlingsfronten, med undantag för DN:s Reklamcupen. I årets upplaga kommer 10 av 32 bidrag från samma byrå – Nord DDB. Byråns vd Andreas Dahlqvist, som också är juryordförande i tävlingen, menar att det finns flera anledningar till det. ”Jag uppskattar renheten och begränsningen i formatet och kravet det ställer på idén och utformningen. Kreativitet mår ibland bra av tydliga ramar”, säger han.

Ämnen i artikeln:

ToppnyheterPrintDN ReklamcupenNord DDBAndreas DahlqvistAnnons

Alicia Price

alicia.price@resume.se


Andreas Dahlqvist, vd på Nord DDB, är också juryordförande för årets Reklamcupen. Förutom honom består juryn av Hanna Björk (Acne), Markus Bjurman (BBDO), Daga Simonsson (Forsman & Bodenfors), Josephine Wallin Ankarstrand (Le Bureau), Clara Uddman (Save our souls), Afshin Moeini (B-Reel), Rickard Beskow (Åkestam Holst), Lamin Sonko (Kive), och Paul Brandenfeldt från Bonnier News Sales. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev