Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Därför ligger Nord DDB bakom en tredjedel av bidragen i Reklamcupen: ”En klassisk tryckt annons är väldigt likt en meme”

Publicerad: 21 juli 2022, 11:35

Under sommarmånaderna är det ganska tunt på tävlingsfronten, med undantag för DN:s Reklamcupen. I årets upplaga kommer 10 av 32 bidrag från samma byrå – Nord DDB. Byråns vd Andreas Dahlqvist, som också är juryordförande i tävlingen, menar att det finns flera anledningar till det. ”Jag uppskattar renheten och begränsningen i formatet och kravet det ställer på idén och utformningen. Kreativitet mår ibland bra av tydliga ramar”, säger han.


Ämnen i artikeln:

ToppnyheterNord DDBAnnonsPrintDN ReklamcupenAndreas Dahlqvist

Andreas Dahlqvist, vd på Nord DDB, är också juryordförande för årets Reklamcupen. Förutom honom består juryn av Hanna Björk (Acne), Markus Bjurman (BBDO), Daga Simonsson (Forsman & Bodenfors), Josephine Wallin Ankarstrand (Le Bureau), Clara Uddman (Save our souls), Afshin Moeini (B-Reel), Rickard Beskow (Åkestam Holst), Lamin Sonko (Kive), och Paul Brandenfeldt från Bonnier News Sales. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.