lördag1 april

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

De har chans att vinna Årets Kampanj under StockholmMediaWeek

Publicerad: 17 maj 2022, 08:41

Nu presenterar StockholmMediaAward de nominerade i kategorin Årets Kampanj, som belönar innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar. Vinnarna koras under StockholmMediaWeek den 15 september.

Ämnen i artikeln:

Nyheter

R

Redaktionen

red@resume.se


Årets mediekampanj belönar en annonsör och dennes tävlande partners för ett insiktsfullt, disciplinoberoende och kreativt anslag, mot en definierad målgrupp. Den vinnande kampanjens medielösning ska vara genomtänkt och effektiv och mediestrategin ska tydligt ha påverkat kampanjresultatet positivt.

– Vi i juryn har haft mycket intressanta diskussioner och många av årets bidrag har visat på såväl strategisk som kreativ höjd. Den 15 september vet vi vilka kampanjer som kammar hem årets priser, säger Ulrica Bååthe, huvudjuryordförande StockholmMediaAward.

Nominerade StockholmMediaAward 2022 i kategorin Årets Kampanj:

Annonsör/ Kampanjnamn: COOP/Scan & Pay / Handla med mobilen helt enkelt
Tävlingsbidrag insänt av: Scream

Annonsör/ Kampanjnamn: Friends / Bullying out of home
Tävlingsbidrag insänt av: Perfect Fools & Ocean Outdoor

Annonsör/ Kampanjnamn: McDonald’s / Skins for charity
Tävlingsbidrag insänt av: OMD

Annonsör/ Kampanjnamn: RFSU / Sense Me - Sounds of lust
Tävlingsbidrag insänt av: Scream

Annonsör/ Kampanjnamn: SBAB / Boendeekonomi är jättekul!
Tävlingsbidrag insänt av: Precis Digital & SGB Media

Annonsör/ Kampanjnamn: Skandia Pensionsförsäkringar / Hur är läget?
Tävlingsbidrag insänt av: HowCom

Annonsör/ Kampanjnamn: Tibber / Dåliga sätt att spara el
Tävlingsbidrag insänt av: DentsuX

StockholmMediaAwards huvudjury, som nominerar och utser vinnarna i Årets Kampanj, består av:

Ulrica Bååthe, juryordförande (Preem), Paul Morel (Vattenfall), Emma Brandt-Johnsson (Trygg- Hansa), Cecilia Taipale (Max Burgers), Jochum Forsell (Hear), Alexei Grinevski (Magna Mediabrands), Sophie Palmlund (Publicis Media), Amanda Oxell (Narva), Joakim Karlsson (JMW Golin) och Jessica Morales (Åkestam Holst).

StockholmMediaWeek är mediebranschens årliga evenemang. StockholmMediaWeek ägs av branschorganisationen Sveriges Mediebyråer.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev