Tävling
De kan vinna Resumés utmärkelse Årets Marknadsavdelning
Publicerad: 16 maj 2022, 09:48
Kungliga Operan blev 2021 års vinnare av Årets Marknadsavdelning.
Foto: Faksimil / Fond & Fond.
Fem finalister gör upp om kampen för titeln Årets marknadsavdelning 2022.
På onsdag är det dags att kora Årets marknadsavdelning 2022. Tävlingen Årets Marknadsavdelning syftar till att belöna organisationer som arbetar framtidsinriktat och utmärkelsen delas ut till en avdelning eller team.
Nu har juryn gjort en första gallring och utsett följande fem finalister:
– Vi har fått in ett 40-tal bidrag till tävlingen Årets Marknadsavdelning 2022. Det har varit en ynnest att tillsammans med vår eminenta jury gå igenom alla inskick och ta del av hur Sveriges framåtlutade marknadsavdelningar arbetar. Vilka fantastiska marknadsavdelningar som finns där ute! Nu har vi enats om fem som just det här året lyckats lite bättre än andra, säger Yasmine Winberg, chefredaktör på Resumé och ordförande för juryn.
– Det här året har vi fokuserat på att belöna de team som gjort betydande förändringar under de senaste tolv månaderna och som också fått effekt på sina förändringar, oavsett om det handlar om ökade intäkter eller att marknad fått större mandat i övriga organisationen.
Vinnaren utses på Resumés event Framtidens marknadsavdelning, som äger rum på Space i Stockholm nu på onsdag den 18/5. Biljetter fixar du här.
Förra året vann marknadsavdelningen på Kungliga Operan priset Årets marknadsavdelning.
Juryn för Årets marknadsavdelning 2022
Catarina Falkenhav, kommunikationschef på Kungliga Operan
Cecilia Steenberg Forsberg, Group Brand Director, Telia
Kristoffer Stenqvist, Head of Marketing, Kry
Lisa Björnberg, Global Head of Marketing Operations, Klarna
Niclas Norström, strateg, NORD DDB
Niklas Bondesson, Doktor i Marknadsföring vid Stockholms universitet & rådgivare NoA Consulting
Nils Erik Andersson Wimby, Head of Creative and Media, If*
Joachim Medalen, managing director och partner, SEEN
Yasmine Winberg, juryordförande och chefredaktör Resumé