Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

De kan vinna utmärkelsen Årets marknadsavdelning 2021

Publicerad: 20 april 2021, 13:54

Foodora, Lyko, Kungliga Operan, Unionen, Blocket och Polestar kan vinna Årets Marknadsavdelning.

Nu står det klart vilka sex bolag som har chansen att kamma hem den prestigefyllda utmärkelsen Årets Marknadsavdelning 2021.


Ämnen i artikeln:

Årets marknadsavdelningFramtidens MarknadsavdelningFredrik SvedjetunDaniel Collin

Tävlingen Årets Marknadsavdelning ska belöna organisationer som arbetar framtidsinriktat och utmärkelsen delas ut till en avdelning eller ett team. Det kan till exempel handla om hur man har ställt om, skapat en framgångsrik förändring, har lanserat en innovativ arbetsprocess eller intagit en ny position.

Nu har en jury bestående av nio tungviktare inom marknadsföringsbranschen enats om sex finalister utifrån det 40-talet marknadsavdelningar som varit med och tävlat. Dessa har alltså chansen att kamma hem den slutgiltiga vinsten, som utses under Resumés årliga event Framtidens Marknadsavdelning, som äger rum om en vecka, tisdagen den 27:e april.

Finalisterna är Foodora, Kungliga Operan, Lyko, Blocket, Polestar och Unionen.

– Stort grattis till alla finalister! Vi hade närmare 40 bidrag att ta ställning till i år och att finnas bland de sex som juryn valt ut till finalen innebär att man jobbar kreativt, snabbfotat och framtidsinriktat, säger Fredrik Svedjetun, chefredaktör på Resumé och medlem i juryn.

– Det som har imponerat mest hos mig den här gången är hur marknadsavdelningarna har lyckats ställa om och anpassa sig till ny verklighet under pandemin.

Även Daniel Collin, juryordförande i Årets Marknadsavdelning, är imponerad:

– Detta är tredje året för denna tävling och likaså mitt tredje år som juryordförande. Men det är första året nivån på bidragen är genomgående hög. Förutom att det har varit en ynnest att få en inblick i dessa marknadsavdelningar har det varit en kick att se hur bra de är, säger han.

Tidigare år har vinnarna av Årets Marknadsavdelning bestått av Nocco och TUI.

– Om årets nomineringar och finalister representerar dagens status på svenska marknadsavdelningar tror jag att vi snart kommer att se prov på att denna stundtals lite vilsna och runtknuffade funktion reser sig och visar vägen för hur företag blir framgångsrika över tid!

Inga biljetter till eventet Framtidens Marknadsavdelning? Lugn, det fixar du här.

Juryn i Årets Marknadsavdelning 2021 består av:

Daniel Collin, juryordförande, Barking like Frankie

Hedvig Hagwall Bruckner, copywriter, King

Per Carleö, Senior Vice President Head of Brand, Telia

Karin Moberg, COO, HallandiaV

Richard Ntege, creative content director

Cecilia Perlind, Head of Brand Communication, Kantar Sifo

Lisa Rönnberg, Head of Creative & Brand, TUI

Fredrik Svedjetun, chefredaktör, Resumé

Emma Thorp, vd på Scream

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.