Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tävling

De representerar Sverige i årets Eurobest Young Creatives

Publicerad: 12 November 2020, 15:32

Årets deltagare. Till höger jurymedlemmen Mikael Owilli.

Foto: Press

I år representerar Fjodor Brandt, Fredrik Sevandersson, Sofia Gustafsson och Maja Stampe Sverige i den digitala upplagan av Eurobest Young Creatives.


Ämnen i artikeln:

EurobestTävlingBorg & Owilli

Reklamtävlingen Eurobest Young Creatives arrangeras årligen för att lyfta och hylla kreatörer under 30 år. Tävlingen har de senaste åren gått av stapeln i Warszawa, men till följd av coronapandemin sker den i år helt digitalt. Vanligtvis deltar 20 grupper från olika länder, som under tidspress ska lösa en kreativ brief från en ideell organisation. 

I år representeras Sverige av kommunikationsbyrån We Are More:s copywriter Fjodor Brandt och UX-designern Fredrik Sevandersson samt försäkringsbolaget Hedvigs art director Sofia Gustafsson och copywritern Maja Stampe

– Vi tycker framför allt att det ska bli intressant att bli bedömda av en jury med kreatörer från olika länder och kulturer. Det här med att bedöma kreativitet är ju trots allt subjektivt. Vi hoppar ju inte höjdhopp. Det vi kan hoppas på är att vi skapar ett bidrag som juryn ser når hjärtat hos mottagaren och som samtidigt löser ett faktiskt problem, säger Fjodor och Fredrik om sitt deltagande i årets tävling

Mikael Owilli, vd på Borg & Owilli är en av fem representanter från Europa som sitter i årets jury. 

– Eftersom det är Europas främsta talanger är mina förväntningar på bidragen givetvis väldigt höga. Med tanke på att det har varit ett minst sagt omtumlande år, där ens perspektiv på olika sätt har förändrats, väntar jag mig bidrag som ligger rätt i tiden, säger han.

Tävlingen inleds fredag den 13:e november och pågår under 72 timmar. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.