Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Tävling
Publicerad: 9 mars 2020, 14:53
Här är juryn i årets Swedish content awards.
Med fyra dagar kvar till att inlämningen i tävlingen Swedish content awards stänger presenterar Swedish content agencies, som arrangerar tävlingen, årets jury.
– Vi har en stark och oerhört kompetent jury i år med både bredd och spets, flera nya krafter i kombination med rutinerade, däribland vår juryordförande Geta Margareta Kroon. Bidragen har redan börjat strömma in och allt vi sett hittills håller väldigt hög nivå. Kul också att bredden på bidragsinlämnare tycks större än någonsin och att person-nomineringar är extra heta i år, säger Sonja Björk Ebert, vd för Swedish content agencies, i ett pressmeddelande.
Årets jury består av:
Geta Margareta Kroon, Kreativ strateg, Kroon & Nordlinder
Björn Lorentzi, Vd Media 720
Elisabeth von Sydow, Head of PR & Content, SAS
Rickard Sandett, Head of Content & Digital Development Nordic, Nordea
Katarina Gentzel Sandberg, Seniorkonsult, Gullers Grupp
Eva Lundström, Marketing & Brand Director, Scandic Hotels
Pino Roscigno, Commercial & Brand Director, Stadium
Peder Lingdén, Head of Content & Brand, Grant Thornton
Pia Grahn, Senior Advisor - Marketing, Agencies & Awards
Karin Rosell, Head of Brand & Marketing, E.ON
Johanna Snickars, Head of Communication & Brand, Eneo Solutions
Fredrik Henriksson, Kommunikations- och Hållbarhetschef, Nordic Leisure Travel Group AB
Lennart Schultz, Head of Communication at Pressbyrån & 7-Eleven, Reitan Convenience Sweden AB
Dan Lindgren, Founder, We Were There
Fredrik Falck, Filmproducent, Creative director, FLX
Ricki Petrini, Communicator, Content Strategist & speaker, Mediekompaniet
Carina Skagerlind, Presstalesperson, Polismyndigheten
Riitta Östberg, Varumärkestrateg
Sandra Grill, Content Manager, Visit Sweden
Maria Olin, Head Of Operations, Medieinstitutet
Johannes Hobohm, Business Developer, Storykit