Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Digitalt Guldägg till Ingo för nya Call of Duty

Publicerad: 5 maj 2022, 19:23

Ingo får guldägg för bästa digitala kampanj

I multiplayer-spelet Call of Duty: Warzone kan bara en person vinna, men i kväll har hela gänget på Ingo vunnit, när de tilldelades Guldägget för bästa digitala kampanj.


Ämnen i artikeln:

TävlingGuldäggetGuldägget 2022

– Vi blev gamers under tiden, det har varit roligt att spela spelet, men roligare att vinna guldägget!, sa det vinnande teamet. 

Genom att använda spelet som mediekanal nådde man snabbt till gamers över hela världen och lyckats skapa en hajp på flera online-forum, bland annat Twitch och Reddit. Den mystiska snipern är Polina Petrova, som är en av huvudkaraktärerna i Vanguard, som utspelar sig under andra världskriget.

Läs gärna: Ingo och Activison Blizzard marknadsför nya Call of Duty - använder spelet som mediekanal 

– Den här briefen kom från vårt europeiska marknadsföringsteam. Vi älskade enkelheten i konceptet. Från vår sida hoppade utvecklingsteamet på Raven in för att producera den här spännande idén och föra den till liv i spelet, sa Fernando Machado, marknadsföringschef på Activision Blizzard i samband med att kampanjen lanserades.

Så här lyder motiveringen:

”Digitalt år 2021? Kan det vara att förstöra ett åtråvärt ögonblick som någon jagat i åratal? Tydligen! Ett tydligt guldäggsboksexempel på när reklam faktiskt, på riktigt, är en del av den så kallade populärkulturen. Mystery Sniper vinner Guldägg eftersom de lyckades charma den kräsnaste av målgrupper, gamers, och skapa surr på varenda digital plattform som är i ropet 2022. GG INGO, och WP Activision.

 

Förtydligande:

GG = Good Game

WP = Well Played”

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Guldägg för bästa digitala kampanj

Arbetsgrupp Ingo:

CCO: Björn Ståhl

Art Director: Max Hultberg

Copywriter: Magnus Ivansson

Project Manager: Rickard Allstrin

Production manager: Klara Jonsson

Planner: Simon Stefansson

 

Kund:

Produced by Raven Software

Directed by Eric Biessman, Senior Creative Director Raven Software 

Tyler Bahl, Vice President and Head of Marketing Activision 

Fernando Machado, Chief Marketing Officer Activision Blizzard

Pelle Sjoenell, Chief Creative Officer Activision Blizzard 

Carolyn Wang, Vice President Consumer Marketing Call of Duty

Anna Malmhake, Managing Director Go-To-Market Activision Blizzard 

Daniel Green, Vice President EMEA Marketing Activision Blizzard

Jim McMullin, Vice President Call of Duty

Michael Sanders, Senior Visual Director Activision Blizzard

 

Nellie Pilsetnek

Reporter

nellie.pilsetnek@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.