Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tävling

Dubbla grand prix för ”The E.V.A Initiative” och DO Black i Eurobest

Publicerad: 12 December 2019, 11:40

Priserna gör att RBK prisas som Independent agency of the year och Forsman & Bodenfors blir Eurobest tredje mest prisade byrå.


Ämnen i artikeln:

EurobestForsman & BodenforsRBK

I måndags presenterade Eurobest de kampanjer som prisats med guld, silver och brons. För svensk del gick det bäst för Forsman & Bodenfors och RBK som prisades med åtta respektive fyra guld för Volvokampanjen ”The E.V.A Initiative” och Doconomykampanjen ”DO Black - The Carbon limit credit card”.

När Eurobest nu presenterar vinnarna av de ädlaste valörerna, grand prix, är det återigen Forsman & Bodenfors och RBK som ensamma tronar i toppen. Båda byråerna prisas med två grand prix vardera. ”The E.V.A Initiative” belönas med grand prix i kategorierna interactive och pr medan ”DO Black” vinner i creative ecommerce och innovation. De två kampanjerna belönades även med varsitt grand prix i sommarens Cannes Lions.

För RBK innebär de två grand prix:erna och de fyra gulden att de vinner utmärkelsen Independent agency of the year, en utmärkelse som inte gått till en svensk byrå sedan 2015.

Forsman & Bodenfors två grand prix och åtta guld innebär att de är tävlingens tredje mest belönade byrå. Det svenska produktionsbolaget New Land, vars regissör Laerke Herthoni regisserade filmerna för ”The E.V.A Initiative” prisades även som Eurobest tredje mest framgångsrika produktionsbolag.

Vill du läsa mer om ”The E.V.A Initiative” och ”DO Black - The Carbon limit credit card”? 

RBK, Johan Pihl och Mathias Wikström om DO Blacks grand prix i Cannes Lions 

Innovationsduon hjälper konsumenterna att minska sin klimatpåverkan genom ny banktjänst 

Forsman & Bodenfors om storslamen i Cannes Lions

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.