Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tävling

Dubbla vinster för BCW och Trygg Hansa i European Excellence Awards

Publicerad: 2 December 2019, 08:50

I helgen avgjordes den pr-tävlingen European Excellence Awards i Lissabon. Totalt blev det två svenska guld. Bäst gick det för BCW och Trygg Hansa med två vinster för ”The Sound of Drowning”.


Ämnen i artikeln:

BCW


Innan sommaren tog BCW Global över pr-uppraget för Trygg-Hansa som under många år legat hos Prime. I sommarkampanjen använde byrån ASMR för att dramatisera djudet av en drunkning för att fler ska uppleva hur en verklig drunkning går till har Trygg-Hansa tagit fram ”The Sound of Drowning”, ett ljudspår av en simulerad drunkning med hjälp av ASMR.

I helgen belönades kampanjen med guld i Best Nordic Campaign och Brand Relations.

Samtliga svenska vinnare nedan:

Jung Relations/Adidas ”We create history” Sports & Lifestyle

Welcom/Liseberg ”Halloween at Liseberg” Entertainment & Culture

RBK/Hill &Knowlton/Doconomy ”DO:Black: The Carbon Limit Credit Card” Sustainability & Entertainment

BCW Global/Trygg Hansa ”Sound of Drowning” /Brand Relationship

BCW Global/Trygg Hansa ”Sound of Drowning” / Nordics 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

BCW

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.