Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Tävling
Publicerad: 21 april 2022, 17:09
Kampanjen ”The Isolated Cinema” togs fram för att slå igenom i internationella medier. Genomslaget blev enormt och nu vinner Stendahls och Göteborgs Filmfestival 100 watt i kategorin internationellt.
Huvudmålet i Stendahls uppdrag för festivalen är att skapa kommunikation som ger Göteborgs Filmfestival internationellt genomslag, ingen kan säga att reklambyrån inte lyckades med ”The isolated cinema”.
Pr-kampanjen genererade över 3000 nyhetsartiklar på en månad och 12.000 ansökningar från personer som ville spendera sju dagar med kvalitetsfilm vid fyren Pater Noster. Idén var ett sätt att avspegla den sociala distanseringen som följde i coronapandemins spår.
Med internationell uppmärksamhet i ryggen belönades Göteborgs Internationella FIlmfestival och byrån med guld i pr-kategorin under One Show, silver i Eurobest samt brons under Cannes Lions.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Nu vinner kampanjen 100-wattaren i kategorin internationellt.