Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Festen har precis börjat på Guldägget men ”festen är slut” får årets Guldblick för McDonalds

Publicerad: 5 maj 2022, 19:04

Priset för årets bästa art direction går till Anton Bolin och Joel Ekestrand.

Priset för årets bästa art direction går till Anton Bolin och Joel Ekestrand på Nord DDB.
De tar pris för McDonald's utomhuskampanj vid nattklubbar: ”Första beställningen efter sista beställningen”.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2022GuldäggetTävlingNyheterNord DDB

Anton Bolin och Joel Ekestrand på Nord DDB plockar hem årets guldblick.

– Vill tacka Svante och Petter och så klart fotografen, det är team-efforts!, sa både Anton och Joel från scen

McDonald's utomhuskampanj vid nattklubbar: ”Första beställningen efter sista beställningen”

– Vi vet att våra gäster uppskattar när våra annonser taggar in i mänskligt beteende. Och den fantastiska idén med att ta en Big Mac-meny på vägen hem efter en utekväll är något som alla kan relatera till, säger Staffan Ekstam, marknadsdirektör på McDonald’s Sverige i samband med att kampanjen lanserades.

Läs mer här: ”Första beställningen efter sista beställningen” 

Så här lyder motiveringen:

”Festen är slut.
Glasen är urdruckna.
Livet är färgglatt och omgivningen bär på ett kalejdioskopiskt töcken.
Jag måste äta något!!

Primära behov i händerna på lysande Art Directiors, som
i sann Brasiliansk printanda destillerade hela berättelsen till en maxad bild.

Skål och grattis, vi ses på donken.”

 

Nellie Pilsetnek

Reporter

nellie.pilsetnek@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.