Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tävling

Flaskor att förlora sig i 10 000 meter upp i luften – guld i förpackningsdesign till Open Studio

Publicerad: 29 Maj 2020, 11:31

En design som väcker nyfikenhet och inbjuder till en tankeflykt som går hand i hand med drömmarna om resmålet. Open Studio vinner guldägg i förpackningsdesign för sitt arbete med Tjogets samarbete med SAS.


Ämnen i artikeln:

Guldägget

För att visa upp sin kunskap om Skandinavien bad SAS Stockholmskrogen Tjoget att ta fram cocktails som kunde serveras för resenärerna ombord. Open Studio stod för designen av flaskorna och bestämde sig tidigt i processen för att låta varje förpackning berätta en historia. Och göra det på ett så komplicerat sätt som möjligt, för det är ju många som behöver döda tid under en flygresa

Dessutom inbjöd flaskans formgivning med prismatäckta ovandel och illustrationer resenärerna att förundras och fantisera över under resans gång vilket så klart är passande med tanke på hur tankarna kan rusa i väg uppe i luften. 

”Tjoget Above the Clouds” vinner ett guldägg i kategorin förpackningsdesign med motiveringen: 

”Guldägg till Tjoget för några av de mest innehållsrika etiketterna någonsin; Nitton moln, tre flygplan, en båt och ett ufo. Sjutton hus, ett torn och två fågelholkar. Arton kvinnor (som alla heter Mary), två stjärnor, en regnbåge och mycket mera. När du sitter på ett flygplan har du all tid i världen att studera en förpackningsdesign. Fyndigt, kongenialt och ovanligt relevant.”

Silverägg går till:

Husmanskost, Pontus Frithiof, Frankenstein Studio
Play Food from the Future, WIN WIN Awards, Happy F&B/Forsman & Bodenfors

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Guldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.