onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Flera pennor till svenska byråer i One Show – F&B:s stövel vinner guld

Publicerad: 20 maj 2022, 08:04

”Sea Level Re-Boot” för Tretorn vinner guldpenna i designkategorin ”Promotional - Collateral Items”. Totalt blev det sju pennor för Sverige i One Show.

Ämnen i artikeln:

NyheterOne ShowForsman & BodenforsTretorn

R

Redaktionen

red@resume.se


Nu avslöjas vinnarna i den internationella reklamtävlingen One Show. Totalt belönades 12 byråer och varumärken för de nordiska länderna i tävlingen. Av sju pennor för regionen gick sex till svenska bidrag. Specialpriserna och individuella utmärkelser delas ut vid en ceremoni i New York natten till lördag. 

I år blir Forsman & Bodenfors enda svenska byrå att föräras en guldpenna. Den uppmärksammade ”Sea Level Re-Boot” för Tretorn, som tog hem ett guldägg i innovation för två veckor sedan, vinner nu guld i kategorin Design, Promotional - Collateral Items.

Samtliga svenska vinnare nedan:

Guld:

Forsman & Bodenfors Göteborg tillsammans med Superstudio Göteborg ”Sea Level Re-Boot” for Tretorn in Design, Promotional - Collateral Items 

T/A POL AS Oslo with B-Reel Films Stockholm ”When Harry Met Santa” for The Norwegian Postal Service (Posten) in Film, Online Films & Video - Long Form - Single

Silver:  

INGO Stockholm tillsammans med DAVID Miami, Publicis Romania och Colony Stockholm ”Moldy Whopper” for Burger King in Creative Effectiveness, Creative Effectiveness - Consumer / Brand

Brons:  

Friends Stockholm tillsammans med Perfect Fools Stockholm och Ocean Outdoor Stockholm ”Bullying Out Of Home” for Friends in Health & Wellness, Out of Home 

INGO Stockholm tillsammans med Raven Software Middleton ”Mystery Sniper” for Activision Blizzard in Branded Entertainment, Experiential - Virtual Events

INGO Stockholm tillsammans med Raven Software Middleton ”Mystery Sniper” for Activision Blizzard in Direct Marketing, Experiential - Virtual Events  

Oatly Department of Mind Control Malmö tillsammans med WeTransfer Amsterdam ”The Milk Captcha” for Oatly in Brand-Side / In-House, Brand-Side Initiated & Originated Projects

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev