måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Flera svenska vinnare i Eurobest

Publicerad: 7 december 2020, 13:29

Ölavtalet (Åkestam Holst/Norrlands Guld), Moldy Whopper (Ingo/Burger King) och Face the Hidden Facts (Nord DDB/Tradera)

Innan Grand Prix delas ut på torsdag kammar ett antal svenska byråer hem statyetter i Eurobest. Mest framgångsrika hittills är Ingo och Burger King.

Ämnen i artikeln:

EurobestIngoBurger KingÅkestam Holst

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


I nomineringsrundan hade de svenska byråerna sin bästa skörd på flera år.

När de första vinsterna i Eurobest 2020 summeras kammar Sverige hem totalt 18 guld. Mest framgångsrika byrå och annonsör, liksom så många gånger under 2020 i internationella sammanhang, är Burger King och Ingo med sammanlagt tio guld och Integrated Eurobest Award för ”The Moldy Whopper”.

Näst mest framgångsrika byrå i Eurobest 2020 är Åkestam Holst med fyra guld, ett silver och sex brons.

Fler svenska vinster kan komma på torsdag den 10 december 2020 då Grand Prix delas ut.

Noterbart är att även Klarna och Elgiganten (Nord DDB) belönas för sina e-handelskampanjer, Majority (Bold/NoA) för sitt digitala hantverk och Doconomy för sin innovation. 

 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Infogram är blockerad under “Visa våra partners”.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev