Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tävling

Flera svenska vinnare i Eurobest

Publicerad: 7 december 2020, 13:29

Ölavtalet (Åkestam Holst/Norrlands Guld), Moldy Whopper (Ingo/Burger King) och Face the Hidden Facts (Nord DDB/Tradera)

Innan Grand Prix delas ut på torsdag kammar ett antal svenska byråer hem statyetter i Eurobest. Mest framgångsrika hittills är Ingo och Burger King.


Ämnen i artikeln:

EurobestIngoBurger KingÅkestam Holst

I nomineringsrundan hade de svenska byråerna sin bästa skörd på flera år.

När de första vinsterna i Eurobest 2020 summeras kammar Sverige hem totalt 18 guld. Mest framgångsrika byrå och annonsör, liksom så många gånger under 2020 i internationella sammanhang, är Burger King och Ingo med sammanlagt tio guld och Integrated Eurobest Award för ”The Moldy Whopper”.

Näst mest framgångsrika byrå i Eurobest 2020 är Åkestam Holst med fyra guld, ett silver och sex brons.

Fler svenska vinster kan komma på torsdag den 10 december 2020 då Grand Prix delas ut.

Noterbart är att även Klarna och Elgiganten (Nord DDB) belönas för sina e-handelskampanjer, Majority (Bold/NoA) för sitt digitala hantverk och Doconomy för sin innovation. 

 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.