Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Flygande barn och uppbiffad inhouse går hem – Lindex prisas

Publicerad: 13 oktober 2022, 18:09

Lindex har förflyttat sitt varumärke mest under året som gått.

Foto: Pressbild / Illustration: Tom Fägrell.

Nu vinner Lindex globala marknadsdirektör Linda Olsson pris i Resumés tävling Sveriges Bästa Marknadschefer för att varumärket har förflyttat sig i positiv riktning under det senaste året.

Ämnen i artikeln:

Sveriges Bästa MarknadschefLindexNyheter

R

Redaktionen

red@resume.se


Enligt Xtreme Insights varumärkesmätningar, som ligger till grund för utmärkelsen Sveriges Bästa Marknadschefer, är det flera bolag i kategori kläder som förflyttat sig i en positiv riktning.

Lindex är den som förflyttat sig mest, bland annat uppfattar svenskarna varumärket med kunskap, service och kvalitet.

Den globala marknadsdirektören Linda Olsson vinner kategori kläder för andra året i rad. Lindex vd Susanne Ehnbåge säger så här om Linda Olssons styrkor:

– Lindas kreativa lösningsförmåga och att kombinera kort- och långsiktiga actions för att uppnå våra uppsatta mål. Linda har byggt upp ett starkt team och arbetar tillsammans med övriga kolleger korsfunktionellt vilket vi ser har skapat tydliga resultat. Att följa upp på dessa och agera därefter är också en viktig styrka som Linda besitter.

LÄS MER: Styrkor i dag och utmaningar framåt – så tycker vd:arna om Sveriges bästa marknadschefer

Under året har Lindex lanserat ett nytt kommunikationskoncept som heter ”The art of comfort”, där flygande barn tar plats. Bolaget har fortsatt sitt arbete kring att lyfta modeller med olika storlekar och bakgrund. De senaste åren har man stärkt upp inhouse och marknad med kreativ talang från byråsidan.

I kategori kläder kommer Kappahls marknadschef Karin Lund på andra plats och Snorre Vik, marknadschef på Bubbleroom, blir trea.

Så här avgörs Sveriges Bästa Marknadschefer

■ Resumé mäter tillsammans med Xtreme hur 330 varumärken har utvecklats från hösten 2021 till hösten 2022.

■ Mätningen görs med en rikstäckande panel. Xtreme mäter kundernas preferens att välja de varumärkena, men väger också in om det är ett tänkbart val och hur differentierat kunderna upplever att varumärket är utifrån attribut.

■ Vinnaren i respektive kategori är den som stärkt sitt varumärke mest utifrån varumärkets förutsättningar och kategorins utmaningar.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev