Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Från festkläder till festlig vardag – Bubbleroom tar hem vinsten

Publicerad: 27 januari 2021, 11:28

Kristin Hars vinner Sveriges Bästa Marknadschefer i kategorin kläder.


Ämnen i artikeln:

Sveriges bästa marknadscheferBubbleroom

Kristin Hars berättar om fördelen med att snabbt ställa om utbud, från fest till vardagskläder, och kommunikation. 

– När festerna börjar igen innebär allt det här att vi är starka både på fest och casual. Som företag går vi starkare ur det här.

För att vara beredda inför ett förhoppningsvis mindre pandemidrabbat år har hon fått en större budget att utgå ifrån. 

– Så vi ska testa mer räckviddsannonsering och lite andra typer av mediekanaler.

Därför vann Kristin Hars:
Bubbleroom har varit en av de senaste årens snabbväxare inom mode och räknas nu till de mer etablerade e-handlarna. Nischen festkläder har varit smal men framgångsrik fram till dess att coronapandemin slog till och festen ställdes in. Bubbleroom fick varsla mer än en tredjedel av de anställda i slutet av mars och utbudet fick ställas om till, festliga, vardagskläder. En strategi som fungerat för Bubbleroom har ökat snabbt i tänkbarhet bland modekonsumenterna. En annan förklaring till framgången för varumärket är många och lyckade lanseringar tillsammans med kända influencers.

Kläder 2020:
Kläder och mode har haft ett minst sagt motigt år. Framför allt de som inte har haft en utvecklad e-handel, moderna it-system och en modern affärsidé. Där har det blivit en del konkurser och rekonstruktioner. Men nya unga varumärken, framför allt de som utgår från e-handel och med egen produktion, har haft en del framgångar.

Kristin Hars

Chief commercial officer Bubble­room.

På Bubbleroom i nästan fem år, innan dess på International Merchandiser.

Antal vinster: En.

Bor: Kungsbacka, söder om Göteborg.

Utbildning: Civilekonom, Lunds universitet.

Hur stor marknadsavdelning: Cirke 20 stycken.

Varumärken som inspirerar: Glossier, Pretty Little Thing, Nike.

 

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News