Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Fyra lejon till ”A hard pill to swallow”

Publicerad: 25 juni 2021, 06:46

Åkestam Holst och Apotek Hjärtat prisas med ett silver och tre brons.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsApotek HjärtatÅkestam Holst

Under torsdagen delade Cannes Lions ut lejon i bland annat aktivering och pr. Åkestam Holst hållbarhetskampanj för Apotek Hjärtat ”A hard pill to swallow” syftade att uppmärksamma läkemedelsproduktionens mörker med hjälp av en medicin som har tagits fram genom förorenat vatten i indiska Hyderabad som är ett produktionsnav läkemedelsproduktion. Kampanjen upplyste därmed allmänheten om att medicinerna vi tar för att bli friska i Sverige riskerar att skada både människor och natur andra delar av världen.

I Cannes Lions pr-kategori tog ”A hard pill to swallow” hem ett silver och två brons. I kategorin aktivering stannade utdelningen vid ett brons. 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.